Hrajeme na Linuxu: Tacoma - (Steam edition)

 

Interaktivní filmeček jménem Tacoma zabere dvě hodiny, obsahuje zajímavou myšlenku, ale téměř vše ostatní je ve hře špatně.

Tacoma 

Hlavní hrdinka, najatá společností Venturis se má porozhlédnout po opuštěné vesmírné stanici TACOMA, kterou postihla nevysvětlitelná katastrofa. Má zjistit, co se přihodilo, nahrát záznamy (na palubě Tacomy se vše zaznamenávalo v podobě humpolácké virtuální reality) a přinést desku s umělou inteligencí lodi jménem ODIN zpět do sídla korporace.

 

Tacoma

 

Protagonistka hry nejprve zjišťuje, že vlivem nehody došlo ke katastrofálnímu úniku kyslíku a poškození komunikačních kanálů. Posádka tedy spěje k neodvratné smrti.

 

Tacoma 

 

SPOILER: (pro zobrazení vyberte - držet levé tlačítko myši a táhnout)

Později se však ukáže, že šlo o intriky společnosti Venturis, která obětuje posádku jedné ze svých orbitálních stanic, aby prosadila zákon o možnosti provozování autonomních vesmírných zařízení a tím mnohonásobně zvýšila svůj profit. Nebojte se ale milé děti, posádka se nakonec zachrání, a umělá inteligence ODIN nebude v sídle společnosti smazána, ale bude osvobozena aktivisty, protože každá inteligence by měla být svobodná, byť je umělá. Společnosti Venturis se nakonec podaří prolobovat výše zmíněný zákon, takže to vlastně skončilo happyendem - všichni jsou spokojeni a jestli neumřeli, tak tam žijí dodnes.

 

Tacoma

 

KLADY:

+ Bezproblémový chod v Linuxu

+ Zajímavá myšlenka

 

Tacoma

 

ZÁPORY:

- Hrozná grafika, kvůli které jsem se nedokázal identifikovat s postavami

- linearita

- simulátor chůze

- krátký herní čas - 2 hodiny

- nezáživná hratelnost

- absence češtiny

- velikost 11GB neodpovídá ani délce hry ani její prezentaci

 

Tacoma

 

HODNOCENÍ:

Prvotina studia Fullbright (Gone Home) mě zaujala a příjemně překvapila. Jejich druhý počin (Tacoma) mě naopak znechutil. Vývojáři nejprve okopírovali koncept své první hry a umístili ji do prostředí vesmírné stanice, poté přidali zajímavou zápletku a následně přidali "COOL grafiku vidlácké virtuální reality". Když si pak po dvou hodinách říkáte, že by to už konečně mohlo začít, začnou se pouze odvíjet závěrečné titulky. Alespoň, že technická stránky hry v Linuxu je bezproblémová, tedy pokud přihlédneme k možnostem Unity Enginu. Stáhnete si 2GB dat a po instalaci Vám bude hra zabírat 11GB na disku. Hra je poměrně dost hardwarově náročná, což si protiřečí s grafickou prezentací, která je hodně pod úrovní Source Enginu, jehož hry se dají spustit i na bankomatu, či lepší vědecké kalkulačce. Na svém hardware jsem hru v rozlišení 2560x 1440 spustil pouze na střední možnosti grafického nastavení a i tak se průměrné FPS pohybovalo okolo hodnoty 48.

 

Tacoma 

Hodnotím 40%.

Hodnocení 40% 

 

Tacoma

 

SYSTÉM:

OS: Xubuntu 18.04 LTS 64 bit

Jádro: 4.15.0-36-generic

X.Org: 1.19.6 (11906000)

VGA: GeForce GTX 970 - 4GB DDR5, (uzavřený ovladač 390.48)

RAM: 16GB DDR4

CPU: Intel (R) Core (TM) i5-6500 (3.2 GHz)

SSD: Crucial CT256MX 100